W tym ćwiczeniu dzielimy wszystkich na pary. Ćwiczenie ma na celu poprawienie reakcji u zawodników. Naśladujemy to co prowadzi pierwsza osoba. Możemy sprawdzić prędkość podczas ćwiczeń osoby prowadzącej oraz reakcję osoby naśladujące. Po kilku cyklach następuje zmiana. Sugerujemy wśród dzieci ciągłą zmianę osób dobranych w parach. W ten sposób zwiększamy rywalizację na treningu.

Nadal grupę mamy podzieloną na pary – ćwiczenie wykonujemy na szerokość sali lub korytarza. Jeżeli podczas ćwiczenia zaczyna się robić duża różnica pomiędzy zawodnikami sugerujemy zmianę zawodników w parach.

Jeden z zawodników naśladuje drugiego. Zawodnik wykonuje trucht w miejscu, trucht do tyłu i następnie bieg do następnej linii. Drugi zawodnik naśladuje jego ruchy. Powtarzamy czynność dwukrotnie. Następnie wyścig do linii końcowej. W tym ćwiczeniu zależy nam na sprawdzeniu czasu reakcji zawodników. Po wykonaniu ćwiczenia, zawodnicy zamieniają się rolami.

Tor w kształcie litery T
Szybkość, Zwinność i koordynacja ruchowa

Tor ustawiony w kształcie litery T. Jeden z zawodników biegnie do środkowego pachołka, następnie wykonuje krok odstawno-dostawny po ósemce do lewego pachołka. Następnie krokiem odstawno-dostawnym przemieszcza sie do prawego pachołka. Powrót do środkowego pachołka po ósemce i bieg do miejsca startu.

Drugi zawodnik wykonuje to samo ćwiczenie w biegu, po tym samym torze. Przy prawym i lewym pachołku wykonuję uginanie i prostowanie RR w podporze, leżąc przodem (tzw. pompka).

Plecy proste. Wymach RR w tył i w dół, przeciwna noga. Ćwiczenie wykonywane w  przeskokach.