Głównym celem treningu jest to, aby stał się on zbliżony do warunków gry na boisku,
a nie był jedynie nauką poszczególnych typów zachowania na placu gry.
Innymi słowy polega on na przedstawianiu propozycji takiego zachowania oraz
przekazania wiedzy stosownie do sytuacji. Ten sposób treningu wpłynie na rozwinięcie u zawodników wrażliwości i
zdolności „odczytywania” gry na boisku, a to stanowić będzie podstawę do wprowadzenia w zespole systemu gry.

Wskazówki przy kontroli piłki:

Obrona piłki ciałem:
– postawa taka jak podczas gry: nogi ugięte w kolanach, ciężar ciała na palcach, nisko na nogach,
– nogi rozstawione szeroko, uchwyt kija powinien być stabilny, a kij powinien
być trzymany dwoma rękoma,
– głowa podniesiona do góry, obserwacja partnerów i przeciwników,
Obrona piłki przy pomocy kija:
– kij i piłka powinny być trzymane jak najdalej od przeciwnika,
– ręce w uchwycie bliżej siebie, gdy piłka jest dalej od zawodnika,
– łopatka ułożona pod niewielkim kątem powinna przyciskać piłkę do podłogi,
– zawodnik powinien znajdować się pomiędzy przeciwnikiem a piłką.
Zdobywanie piłki:
– gdy piłka znajduje się w powietrzu, powinna być obserwowana, zawodnik powinien ciałem przejąć piłkę (w szczególności na polu bramkowym),
– piłka powinna być przejęta w taki sposób, który umożliwi mu kontynuowanie ruchu w wybranym kierunku,
– jeżeli obrońca przejmuje piłkę ciałem, powinien ustawić się twarzą do linii środkowej lub bandy,
celem bowiem jest oddalenie piłki od bramki,
– w takich przypadkach, w szczególności jeżeli pole bramkowe jest zatłoczone, najlepiej jest użyć ciała do przejęcia piłki, próba jej wybicia może się skończyć przypadkową bramką samobójczą,
– zawodnik atakujący – przeciwnie – powinien obracać się twarzą do bramki.
– drybling
– piłka powinna być blisko łopatki kija,
– uchwyt oburącz, jednorącz uchwyt wówczas, gdy zawodnik chce stworzyć dystans do przeciwnika.
Markowanie gry:
– prędkość i kontrola poruszania się ciała,
– utrzymanie piłki, szybkie ruchy kija, nagłe zmiany prędkości i kierunku,
– przeciwnik powinien być wprowadzony w błąd co do zamiaru zawodnika,
– markowany strzał może służyć faktycznemu podaniu w pobliżu przeciwnika.

Rozgrzewka

– ramiona w górze, przechodzenie nad płotkami. Szerokie i wysokie unoszenie kolan,
– ćwiczenia w parze; Podania backhande’m pomiędzy zawodnikami,
– strzały na bramkę; zawodnik stara się celować w dziury w plandece naciągniętej na bramce,
– zawodnik prowadzi piłkę po „ósemce”, pomiędzy kapslami. Podaję piłkę do współćwiczącego, ten ponownie podaję do niego i następnie powtarza ćwiczenie po „ósemce”.
– dwóch zawodników na przeciwko siebie, strzały pomiędzy zawodnikami, w wyznaczonym przez kapsle obszarze, oraz za nim,

– zawodnik prowadzi piłkę po „ósemce”, pomiędzy kapslami. Podaję piłkę do współćwiczącego, ten ponownie podaję do niego i następnie powtarza ćwiczenie po „ósemce”.
– dwóch zawodników na przeciwko siebie, strzały pomiędzy zawodnikami, w wyznaczonym przez kapsle obszarze, oraz za nim,

1. Ćwiczenia :

– przetaczania piłeczki od lewej do prawej strony ciała,
– przetaczania piłeczki od lewej do prawej, następnie odbicie piłeczki od bandy i przyjęcie,
– podania piłeczki pomiędzy zawodnikami,
– atak na bramkę z wykonaniem zwodu w lewą stronę,

– przetaczania piłeczki od lewej do prawej, wykonanie ósemki między nogami
– slalom z piłeczką pomiędzy kapslami treningowymi,
– przetaczanie piłeczki po „ósemce” zrobionej z kapsli treningowych,
– slalom z piłeczką pomiędzy kapslami treningowymi; wykonanie zygzaka,
– przetaczania piłeczki od lewej do prawej strony, z równoczesnym przetaczaniem małej piłki między stopami,

Ćwiczenie dodatkowe!

– podpór przodem na przedramionach, tzw. deska, następnie równoczesny wznos lewej ręki i prawej nogi. Następnie zmiana.